10 results on '"Esther M Hoffmann"'
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2. [Why trabeculectomy is better than its reputation]
- Author
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Alicja, Strzalkowska, Thomas, Dietlein, Carl, Erb, and Esther M, Hoffmann
- Subjects
Quality of Life ,Humans ,Glaucoma ,Trabeculectomy ,Ophthalmic Solutions ,Intraocular Pressure - Abstract
Trabeculectomy (TE) remains one of the most frequently performed glaucoma procedures. This surgery enables sufficient reduction of intraocular pressure (IOP) and freedom from using eye drops; however, complication management and time-consuming postoperative care make many ophthalmic surgeons reluctant to include TE in their treatment regimen.This review presents the value of TE compared to other forms of filtering and nonfiltering glaucoma surgery.The use of TE is still the most effective method for lowering IOP and in comparison to other forms of glaucoma surgery in most cases enables freedom from eye drops with a subsequent high quality of life. Postoperative complications occur more frequently, but usually heal spontaneously or can be treated adequately and safely by surgery; however, TE requires intensive postoperative care, which should not be neglected. Repeated surgery due to insufficient IOP reduction is less frequent compared to other forms of glaucoma surgery.HINTERGRUND: Die Trabekulektomie (TE) gehört weiterhin zu den am häufigsten durchgeführten Glaukomeingriffen. Diese Operationstechnik ermöglicht eine suffiziente Drucksenkung und Tropfenfreiheit. Jedoch führen das Komplikationsmanagement sowie die zeitintensive Nachbehandlung dazu, dass viele Ophthalmochirurgen der TE zurückhaltend gegenüberstehen.Die vorliegende Übersichtsarbeit präsentiert den Stellenwert der Trabekulektomie im Vergleich zu anderen filtrierenden und nicht filtrierenden Glaukomoperationen.Die TE ist weiterhin die effektivste Methode zur Senkung des Augeninnendrucks und ermöglicht im Vergleich zu anderen Glaukomoperationen in den meisten Fällen eine Tropfenfreiheit mit konsekutiv hoher Lebensqualität. Postoperative Komplikationen treten zwar häufiger auf, heilen aber meistens spontan ab oder können operativ gut und sicher versorgt werden. Jedoch benötigt die TE eine nicht zu vernachlässigende intensive Nachbehandlung. Erneute Operationen wegen unzureichender Augeninnendrucksenkung sind seltener im Vergleich zu anderen Glaukomoperationen.
- Published
- 2022
3. [How can one learn to perform a trabeculectomy? : The Mainz treatment scheme]
- Author
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Alexander K, Schuster, Michael, Uhrig, Norbert, Pfeiffer, and Esther M, Hoffmann
- Subjects
Humans ,Glaucoma ,Trabeculectomy ,Ophthalmic Solutions ,Intraocular Pressure ,Sclera - Abstract
Trabeculectomy represents the glaucoma surgical procedure that achieves the greatest reduction in intraocular pressure and enables a low pressure regulation especially in normal pressure glaucoma. For the beginner the operation is challenging due to potential intraoperative and postoperative difficulties. With this in mind this article explains how to learn to perform a trabeculectomy and explains the various steps from assessing the indications via training, performing the surgery independently and follow-up care. The article points out the challenges during the procedure and the possible solutions and explains the individual aftercare using the Mainz treatment scheme as an example. In this way, the risk of serious complications can be reduced to a minimum and in the vast majority of patients a sufficient regulation of intraocular pressure can be achieved without the need for eye drops.Die Trabekulektomie stellt die glaukomchirurgische Maßnahme dar, die die größte Drucksenkung erzielt und insbesondere bei Normaldruckglaukom eine niedrige Druckregulation ermöglicht. Für den Anfänger stellt die Operation aufgrund möglicher intraoperativer und postoperativer Schwierigkeiten eine Herausforderung dar. Vor diesem Hintergrund erläutert dieser Beitrag das Vorgehen beim Erlernen einer Trabekulektomie und erklärt die verschiedenen Schritte von Indikationsstellung über das Anlernen und die selbstständige Durchführung der Operation bis hin zur Nachsorge. Der Beitrag weist auf Herausforderungen bei der Operation und deren Lösungsmöglichkeiten hin und erklärt die individuelle Nachsorge am Beispiel des Mainzer Therapieschemas. Hierdurch kann das Risiko für schwerwiegende Komplikationen auf ein Minimum gesenkt und bei den allermeisten Patienten eine ausreichende Tensioregulation ohne Augentropfennotwendigkeit erzielt werden.
- Published
- 2022
4. [Childhood Glaucoma]
- Author
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Julia V, Stingl and Esther M, Hoffmann
- Subjects
Trabecular Meshwork ,Humans ,Glaucoma ,Blindness ,Child ,Intraocular Pressure - Abstract
Childhood glaucoma is a rare disease. Since a lacking therapy normally leads to blindness an immediate diagnosis and appropriate treatment are crucial. The heterogeneity of childhood glaucoma requires a comprehensive knowledge of possible underlying pathomechanisms of primary and secondary childhood glaucoma types. Several types of childhood glaucoma are accompanied with ocular or systemic syndromes and hereditary causes are frequent. Thus, an interdisciplinary team of ophthalmologists, orthoptists, pediatricians, human geneticists, and anesthesiologists is vital for a successful supply. Most cases rely on a dysgenesis of trabecular meshwork with impaired outflow. Thus, usually a surgical approach is indicated. To handle a surgery in a buphthalmic eye an experienced hand is required. Special attention should be paid on the correct prescription of topical antiglaucomatous therapy in children since they are more prone to develop side effects. This article aims to provide an overview about the different childhood glaucoma types and to point out the most important aspects of their individual treatment strategies.
- Published
- 2022
5. [Glaucoma surgery today]
- Author
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Esther M, Hoffmann, Fritz, Hengerer, Karsten, Klabe, Marc, Schargus, Hagen, Thieme, and Bogomil, Voykov
- Subjects
Treatment Outcome ,Germany ,Mitomycin ,Quality of Life ,Humans ,Glaucoma ,Trabeculectomy ,Erratum ,Intraocular Pressure ,Retrospective Studies - Abstract
The main goals of glaucoma treatment are to preserve the visual function and maintain as high a quality of life as possible at a cost acceptable to society. Therefore, it is crucial to carefully observe each individual patient in order to determine an individual and personalized treatment approach.This article summarizes the advantages and disadvantages of medicinal glaucoma treatment as well as traditional methods of glaucoma surgery, based on the current state of knowledge. The article explains the various mechanisms of action of new minimally invasive procedures, introduces the methods mostly commonly used in Germany and gives recommendations for preoperative care and postoperative follow-up.In addition to the plethora of medicinal glaucoma treatments and classical surgical procedures, new minimally invasive treatment alternatives have become available in the past few years. The latter are an option for an earlier surgical intervention, especially in naïve or previously treated patients who appear to be unsuitable for medicinal treatment.HINTERGRUND: Bei der Behandlung von Glaukompatienten sind die Hauptziele die Bewahrung der Sehfähigkeit und Aufrechterhaltung einer möglichst hohen Lebensqualität bei volkswirtschaftlich akzeptablen Kosten. Daher ist es wichtig, jeden einzelnen Patienten sorgfältig zu evaluieren, um einen individuellen Behandlungsansatz zu erarbeiten.Basierend auf den aktuellen Erkenntnissen, werden in der Übersicht die Vor- und Nachteile der medikamentösen Glaukomtherapie sowie der gängigen glaukomchirurgischen Methoden zusammengefasst. Die verschiedenen Wirkansätze der neuen minimal-invasiven Verfahren werden erläutert, die derzeit in Deutschland am häufigsten genutzten Verfahren vorgestellt sowie Empfehlungen für Vor- und Nachsorge gegeben.Seit einigen Jahren stehen außer verschiedenen medikamentösen Tropftherapien und den klassischen operativen Verfahren, auch neue minimal-invasive Therapiealternativen zur Verfügung. Letztere eröffnen die Möglichkeit einer früheren chirurgischen Intervention, besonders für Patienten, die bereits initial oder im Laufe der Therapie für einen medikamentösen Ansatz ungeeignet erscheinen.
- Published
- 2020
6. [Maximum anterior segment surgery in childhood-folly or feat?]
- Author
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Esther M, Hoffmann and Gerd, Geerling
- Subjects
Lens, Crystalline ,Humans ,Glaucoma ,Cataract Extraction ,Amblyopia ,Child ,Cataract - Published
- 2020
7. 360° trabeculotomy for pediatric glaucoma
- Author
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Esther M, Hoffmann
- Subjects
Trabecular Meshwork ,Germany ,Hydrophthalmos ,Humans ,Glaucoma ,Trabeculectomy ,Child ,Intraocular Pressure - Abstract
Congenital glaucoma disease leads to blindness if left untreated. It is estimated that 1 child in 10,000 in Germany is born with congenital glaucoma. In adults the disease develops slowly and insidiously, whereas congenital glaucoma leads to a rapid growth of the eye (buphthalmos) mostly directly after birth due to a very high intraocular pressure. The cause is dysgenesis of the iridocorneal angle. Successful operative treatment of congenital glaucoma is possible in the majority of cases (approximately 80-90%). The treatment of childhood glaucoma is primarily surgical. Since 1960 classical probe trabeculotomy has been the most commonly used procedure, which has the advantage that unlike goniotomy, it can also be performed in cases with clouding of the cornea. In this surgery the canal of Schlemm is probed and the inner wall as well as the trabecular meshwork is opened inwardly over approximately 120°. In recent years the 360° trabeculotomy procedure has become established, in which an illuminated catheter filled with viscoelastic material is used (as with conventional canaloplasty) to dilate the canal of Schlemm. The trabecular meshwork is then inwardly opened by pulling on the ends of the catheter. The results of this method are explained in this article.
- Published
- 2019
8. Management of anticoagulants in ophthalmic surgery : a survey among ophthalmic surgeons in Germany
- Author
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Daniel Pauleikhoff, Anja Eckstein, Hans Hoerauf, Ulrich Schaudig, B Mele, Horst Helbig, A Hager, Thomas S. Dietlein, Carl Erb, Nicolas Feltgen, Esther M. Hoffmann, Stephan R. Thurau, S Suffo, Arnd Heiligenhaus, Christoph Sucker, Frank Tost, M. P. Schittkowski, Jürgen Koscielny, Peter Walter, and Berthold Seitz
- Subjects
Gynecology ,030207 dermatology & venereal diseases ,03 medical and health sciences ,Ophthalmology ,medicine.medical_specialty ,0302 clinical medicine ,business.industry ,030221 ophthalmology & optometry ,Medizin ,Medicine ,business - Abstract
Aufgrund des Alters und der zunehmenden Morbiditat mussen in der Augenheilkunde immer mehr Patienten mit gerinnungshemmender Medikation oder Gerinnungsstorungen perioperativ versorgt werden. Der Ophthalmochirurg wagt dabei das perioperative Blutungsrisiko unter Weiterfuhrung oder auch nach Anderung der Medikation („bridging“, „switching“, Absetzen) gegen das thromboembolische Risiko ab. Klare Empfehlungen hierfur fehlen. In einer Umfrage an die chirurgisch tatigen DOG-Sektionen und assoziierten Gesellschaften wurde eine Standortbestimmung angestrebt. Hierzu wurde ein standardisierter Fragebogen verteilt, der von den subspezialisierten Gruppen beantwortet wurde. Alle 4 Sektionen der DOG und alle 4 assoziierten Gesellschaften haben geantwortet. Es wurden Eingriffe benannt, die ohne Bedenken unter gerinnungshemmender Therapie durchgefuhrt werden konnen, und Eingriffe, bei denen eine Umstellung erfolgen sollte. Trotz heterogener Einschatzung gab es einen Konsens bei Eingriffen, die ohne Rucksicht auf gerinnungshemmende Medikamente erfolgen konnen (z. B. intravitreale operative Medikamentenapplikation (IVOM), Kataraktoperation, Laser, Hornhautoperationen, einfache Muskeloperationen), einerseits und Eingriffen, bei denen umgestellt werden sollte, andererseits (Glaukomoperationen, ausgedehnte Netzhautoperationen, Orbitaoperationen, ausgedehnte lidchirurgische Eingriffe). Als Resultat der Umfrage konnten fur alle Subspezialitaten einheitlich 2 schwere Blutungskomplikationen benannt werden, namlich dauerhafter Visusverlust und Reoperation, die in dringend notwendigen zukunftigen Studien als Zielparameter dienen konnen. Jedoch wurde nach der Umfrage klar, dass die Entscheidung zur Umstellung in Deutschland derzeit individuell gehandhabt wird und klare Empfehlungen fehlen.
- Published
- 2018
9. [Primary Open Angle Glaucoma]
- Author
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Esther M, Hoffmann and Verena, Prokosch-Willing
- Subjects
Risk Factors ,Ophthalmoscopes ,Optic Disk ,Gonioscopy ,Humans ,Visual Field Tests ,Ocular Hypertension ,Glaucoma Drainage Implants ,Refraction, Ocular ,Glaucoma, Open-Angle ,Tomography, Optical Coherence - Abstract
Glaucoma leads to blindness but there are diagnostic and therapeutic developments that aid ophthalmologists in the improved mangement of the disease compared to the past. Known risk factors such as age, myopia, dark pigmented skin, genetics, and elevated intraocular pressure play an important role for the individual patient's prognosis, and many yet unknown or not sufficiently investigated risk factors come along. The structured examination of the optic nerve head is crucial for the clincial diagnosis by the ophthalmologist. At least a photo documentation - better imaging of the optic nerve head and its retinal nerve fibers - should be performed in newly diagnosed suspect glaucoma or ocular hypertension. Visual field testing is just as important and it is recommended to perform 6 visual fields in the first two years after diagnosis. Treatment principles are evolving and minimally invasive surgery techniques are upcoming. However, trabeculectomy with mitomycin C is still superior regarding long-term results compared to microstents and minimal shunt procedures.Das Glaukom gehört zu den häufigsten irreversiblen Erblindungsursachen weltweit und die alternde Gesellschaft in den westlichen Industrieländern impliziert ein hohes Risiko einer weiteren Zunahme. Das primäre Offenwinkelglaukom stellt den bei Weitem häufigsten Glaukomtyp des Erwachsenenalters dar. Die Therapie erfolgt zunächst konservativ mit einer Monotherapie, bei unzureichender Einstellung des Zieldruckbereichs sollte jedoch frühzeitig eine Glaukomoperation durchgeführt werden.
- Published
- 2017
10. [Heterochromia of the Iris after t-PA and Gas Injection of Sulfur Fluoride]
- Author
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Esther M, Hoffmann and Oliver, Schwenn
- Subjects
Aged, 80 and over ,Reoperation ,Fundus Oculi ,Sulfur Hexafluoride ,Retinal Hemorrhage ,Iridocyclitis ,Choroidal Neovascularization ,Vitreous Hemorrhage ,Postoperative Complications ,Vitrectomy ,Humans ,Female ,Macula Lutea ,Pigment Epithelium of Eye ,Aged ,Follow-Up Studies - Abstract
Are changes in iris colour and retinal pigment epithelium after t-PA and gas injection and subsequent vitreous haemorrhage caused by blood cells, or is this a toxic effect?A 81-year old female presented for vitrectomy with a persistent vitreous haemorrhage two months after t-PA and gas injection because of subretinal macular haemorrhage. Sonographic control revealed attached retina. The examination disclosed a new heterochromia of the iris with a change from blue to green-brown. A discrete anterior chamber flare and blood cells were found. Subsequent vitrectomy revealed a thick, rubber-like haemorrhage in the vitreous with suspect pigmentation. A change in retinal pigmentation was also evident.The cause for the heterochromia and the change in pigmentation of the retinal pigment epithelium remained unclear. It may have been a consequence of the persistent bleeding with iron apposition on the iris. A toxic effect of t-PA has to be discussed which led to the alteration in pigmentation.
- Published
- 2004
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