9 results on '"Queitsch C"'
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2. Mid-term results after operative treatment of rockwood grade III-V Acromioclavicular joint dislocations with an AC-hook-plate
- Author
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Kienast, B, Thietje, R, Queitsch, C, Gille, J, Schulz, AP, and Meiners, J
- Abstract
Acromioclavicular joint dislocations often occur in athletic, young patients after blunt force to the shoulder. Several static and dynamic operative procedures with or without primary ligament replacement have been described. Between February 2003 and March 2009 we treated 313 patients suffering from Rockwood III-V lesions of the AC joint with an AC-hook plate. 225 (72%) of these patients could be followed up. Mean operation time was 42 minutes in the conventional group and 47 minutes in the minimal invasive group. The postoperative pain on a scale from 1 to 10 (VAS-scale) was rated 2.7 in the conventional group and 2.2 in the minimal invasive group. Taft score showed very good and good results in 189 patients (84%). Constant score showed an average of 92.4 of 100 possible points with 89% excellent and good results and 11% satisfying results. All patients had some degree of pain or discomfort with the hookplate in place. These symptoms were relieved after removal of the plate. The overall complication rate was 10.6%. There were 6 superficial soft tissue infections, 1 fracture of the acromion, 7 redislocations after removal of the hook-plate. We observed 4 broken hooks which could be removed at the time of plate removal, 4 seromas and 2 cases of lateral clavicle bone infection, which required early removal of the plate. We can conclude that clavicle hook plate is a convenient device for the surgical treatment of Rockwood Grade III-V dislocations, giving good mid-term results with a low overall complication rate compared to the literature. Early functional therapy is possible and can avoid limitations in postoperative shoulder function.
- Published
- 2011
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3. Biopolymer augmentation of the lag screw in the treatment of femoral neck fractures - a biomechanical in-vitro study
- Author
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Paech, A, Wilde, E, Schulz, AP, Heinrichs, G, Wendlandt, R, Queitsch, C, Kienast, B, and Jürgens, Ch
- Abstract
The cut-out of the sliding screw is one of the most common complications in the treatment of intertrochanteric fractures. The reasons for the cut-out are: a suboptimal position of the hip-screw in the femoral head, the type of fracture and poor bone quality. The aim of this study was to reproduce the cut-out event biomechanically and to evaluate the possible prevention of this event by the use of a biopolymer augmentation of the hip screw. Concerning the density and compression force of osteoporotic femoral bone polyurethane foam according to the terms of the Association for Standard Testing Material (ASTMF 1839-97) was used as test material. The polyurethane foam Lumoltan 200 with a compression force of 3.3 Mpa and a density of 0.192 g/cm3was used to reproduce the osteoporotic bone of the femoral fragment (density 12 lbm/ft3). A cylinder of 50 mm of length and 50 mm of width was produced by a rotary splint raising procedure with planar contact. The axial load of the system was performed by a hydraulic force cylinder of a universal test machine type Zwick 1455, Ulm, Germany. The CCD-angle of the used TGN-System was preset at 130 degrees. The migration pattern of the hip screw in the polyurethane foam was measured and expressed as a curve of the distance in millimeter [mm] against the applied load in Newton [N] up to the cut-out point. During the tests the implants reached a critical changing point from stable to unstable with an increased load progression of steps of 50 Newton. This unstable point was characterized by an increased migration speed in millimeters and higher descending gradient in the migration curve. This peak of the migration curve served as an indicator for the change of the hip screw position in the simulated bone material. The applied load in the non-augmented implant showed that in this group for a density degree of 12 (0,192 g/cm3) the mean force at the failure point was 1431 Newton (± 52 Newton). In the augmented implant we found that the mean force at the failure point was 1987 Newton (± 84 Newton). This difference was statistically significant. In conclusion, the bone density is a significant factor for the stability of the hip screw implant. The osteosynthesis with screws in material with low density increases the chance for cut-out. A biopolymer augmented hip screw could significantly improve the stability of the fixation. The use of augmentation with a fast hardening bone replacement material containing polymer-ceramic changes the point of failure under axial load in the osteoporotic bone model and could significantly improve the failure point. Our study results indicate, that a decrease of failure in terms of cut-out can be achieved with polymer augmentation of hip screws in osteoporotic bones.
- Published
- 2010
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4. Therapie der Humerusschaftpseudarthrose
- Author
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Queitsch, C., Wenzl, M., Wurm, M., Jürgens, Ch., and Seide, K.
- Abstract
Bei der Behandlung von Humerusschaftfrakturen sind diaphysäre Pseudarthrosen keine Seltenheit. In einer retrospektiven Studie wurden die Ergebnisse bei der operativen Behandlung von insgesamt 43 Patienten mit Humerusschaftpseudarthrosen im Zeitraum von Januar 1995–Januar 2003 ausgewertet. 14 Patienten wurden mit einer 4,5-mm-LCDC-Platte und autologer Spongiosaplastik versorgt; 29 Patienten erhielten einen winkelstabilen Plattenfixateur interne mit autologer Spongiosaplastik. Der mittlere Zeitraum zwischen Erstversorgung und operativer Therapie lag bei 18,3 Monaten (4–58 Monate). Im Schnitt waren 1,5 Operationen vor der endgültigen Sanierung erfolgt (0–4). Primäre Nervenverletzungen hatten bei 7 Patienten vorgelegen. In allen Fällen wurde ein vollständiger knöcherner Durchbau der Pseudarthrose erreicht. Dabei war im Kollektiv der LCDCP bei 2 Patienten mit osteoporotischem Knochen eine Revision mit Reosteosynthese, in 1 Fall als Verbundosteosynthese und im Kollektiv des Fixateur interne in 1 Fall eine Reosteosynthese bei Bruch des Implantats erforderlich. Das Bewegungsausmaß in Schulter und Ellenbogen konnte nach Sanierung der Pseudarthrose deutlich verbessert werden.Bei der Behandlung von Humerusschaftfrakturen sind diaphysäre Pseudarthrosen keine Seltenheit. In einer retrospektiven Studie wurden die Ergebnisse bei der operativen Behandlung von insgesamt 43 Patienten mit Humerusschaftpseudarthrosen im Zeitraum von Januar 1995–Januar 2003 ausgewertet. 14 Patienten wurden mit einer 4,5-mm-LCDC-Platte und autologer Spongiosaplastik versorgt; 29 Patienten erhielten einen winkelstabilen Plattenfixateur interne mit autologer Spongiosaplastik. Der mittlere Zeitraum zwischen Erstversorgung und operativer Therapie lag bei 18,3 Monaten (4–58 Monate). Im Schnitt waren 1,5 Operationen vor der endgültigen Sanierung erfolgt (0–4). Primäre Nervenverletzungen hatten bei 7 Patienten vorgelegen. In allen Fällen wurde ein vollständiger knöcherner Durchbau der Pseudarthrose erreicht. Dabei war im Kollektiv der LCDCP bei 2 Patienten mit osteoporotischem Knochen eine Revision mit Reosteosynthese, in 1 Fall als Verbundosteosynthese und im Kollektiv des Fixateur interne in 1 Fall eine Reosteosynthese bei Bruch des Implantats erforderlich. Das Bewegungsausmaß in Schulter und Ellenbogen konnte nach Sanierung der Pseudarthrose deutlich verbessert werden.
- Published
- 2006
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5. Fersenbeinosteosynthese mit intraoperativer 3D-Röntgenkontrolle
- Author
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Porté, T., Haustedt, N., Queitsch, C., and Jürgens, C.
- Abstract
Abstract In recent years, operative management of intra-articular calcaneus fractures has gained increasing momentum. Precise anatomical reduction with reconstruction of tuber angle, tuber length and, especially, subtalar joint are required. The mobile Siremobil Iso-C3D is an important aid to the accurate reconstruction of the anatomical structures; dislocation persisting after reposition can be detected and corrected at a very early stage. From October 2002 to May 2004, 49 patients with fractures of the calcaneus underwent internal fixation of intra-articular fractures of the calcaneus with a fixed-angle titanium plate system with intraoperative 3D imaging. On average, the tuber angle was improved by 16°. In 18 cases, the intraoperative 3D imaging disclosed dislocations, which it was possible to correct. Secondary dislocation of the central fragment did not occur in any of these cases.
- Published
- 2005
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6. Operative Therapie der lateralen Klavikulafraktur mit Hakenplatte
- Author
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Queitsch, C., Kienast, B., Faschingbauer, M., and Seide, K.
- Published
- 2005
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7. Neue Möglichkeiten in der operativen Therapie von Fersenbeinfrakturen
- Author
-
Haustedt, N., Queitsch, C., Jürgens, C., and Seide, K.
- Abstract
Zusammenfassung Die operative Therapie intraartikulärer Kalkaneusfrakturen setzt sich immer mehr durch. Gefordert ist eine exakte Reposition der Fraktur mit Rekonstruktion des Tubergelenkwinkels, der Tuberlänge und besonders des subtalaren Gelenks. Die intraoperative 3D-Bildgebung mit dem mobilen Siremobil
® Iso-C3D ist eine wichtige Hilfe zur exakten Rekonstruktion der anatomischen Strukturen geworden, nach Reposition verbliebene Stufen können frühzeitig erkannt und korrigiert werden. Das erreichte Repositionsergebnis kann durch die Vorteile eines winkelstabilen Implantats langfristig gehalten werden. Im Zeitraum vom Oktober 2002 bis Mai 2004 wurden 49 Patienten mit intraartikulären Kalkaneusfrakturen mittels winkelstabilem Plattenfixateur interne unter intraoperativer Kontrolle eines 3D-Bildgebungsverfahrens versorgt. Der Tubergelenkwinkel wurde im Durchschnitt um 16° angehoben. In 18 Fällen deckte die intraoperative 3D-Bildgebung verbliebene Stufen auf, die korrigiert werden konnten. Es kam in keinem Fall zu einer sekundären Dislokation des zentralen Fragments.- Published
- 2004
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8. Operative Versorgung intraartikulärer Fersenbeinfrakturen mit einem Titanfixateur interne
- Author
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Kranz, H. -W., Wolter, D., Queitsch, C., and Reimers, N.
- Abstract
: Von April 1998 bis Juli 1999 wurden bei insgesamt 13 Patienten 14 Fersenbeinfrakturen operativ mit dem winkelstabilen Ti-Fix versorgt. Die Nachbehandlung erfolgte frühfunktionell unter krankengymnastischer Übungsbehandlung und Teilbelastung des Fußes. In 1 Fall konnte eine oberflächliche Wundrandnekrose beobachtet werden. In allen Fällen war es möglich, das primäre Repositionsergebnis zu halten. Der Tubergelenkwinkel konnte im Schnitt um 20° verbessert werden. Die Verkürzung des Rückfußes um 10 Bild-mm konnte bei 12 der 14 Versorgungen erzielt werden. Die ersten Nachuntersuchungen lassen gegenüber anderen operativen Behandlungen Vorteile erkennen. Insbesondere ein Korrekturverlust des zentral durch das winkelstabile Implantat fixierten Fragments ist nicht aufgetreten. Aufgrund des kurzen Nachuntersuchungszeitraums ist eine endgültige Aussage über das Auftreten posttraumatischer subtalarer Arthrosen noch nicht möglich.
- Published
- 1999
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9. The ATPase activity of Hsp104, effects of environmental conditions and mutations.
- Author
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Schirmer, E C, Queitsch, C, Kowal, A S, Parsell, D A, and Lindquist, S
- Abstract
Hsp104 is crucial for stress tolerance in Saccharomyces cerevisiae, and both of its nucleotide-binding domains (NBD1 and NBD2) are required. Here, we characterize the ATPase activity and oligomerization properties of wild-type (WT) Hsp104 and of NBD mutants. In physiological ionic strength buffers (pH 7.5, 37 degreesC) WT Hsp104 exhibits Michaelis-Menten kinetics between 0.5 and 25 mM ATP (Km approximately 5 mM, Vmax approximately 2 nmol min-1 microg-1). ATPase activity is strongly influenced by factors that vary with cell stress (e.g. temperature, pH, and ADP). Mutations in the P-loop of NBD1 (G217V or K218T) severely reduce ATP hydrolysis but have little effect on oligomerization. Analogous mutations in NBD2 (G619V or K620T) have smaller effects on ATPase activity but impair oligomerization. The opposite relationship was reported for another member of the HSP100 protein family, the Escherichia coli ClpA protein, in studies employing lower ionic strength buffers. In such buffers, the Km of WT Hsp104 for ATP hydrolysis decreased 10-fold and its stability under stress conditions increased, but the effects of the NBD mutations on ATPase activity and oligomerization remained opposite to those of ClpA. Either the functions of the two NBDs in ClpA and Hsp104 have been reversed or both contribute to ATP hydrolysis and oligomerization in a complex manner that can be idiosyncratically affected by such mutations.
- Published
- 1998
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