4 results on '"Sabine Lepper"'
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2. Large-Diameter Penetrating Keratoplasties are Mostly Due to Very Severe Infectious Keratitis and Cannot Always Prevent Secondary Enucleation
- Author
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Raul Alfaro Rangel, Achim Langenbucher, Sabine Lepper, Berthold Seitz, Georgia Milioti, Nóra Szentmáry, and Loay Daas
- Subjects
Adult ,Intraocular pressure ,medicine.medical_specialty ,Visual acuity ,genetic structures ,Enucleation ,Visual Acuity ,Infectious Keratitis ,Corneal Diseases ,Keratitis ,Cornea ,medicine ,Humans ,Aged ,Retrospective Studies ,Aged, 80 and over ,Corneal Decompensation ,business.industry ,Graft Survival ,Middle Aged ,medicine.disease ,eye diseases ,Surgery ,Ophthalmology ,Treatment Outcome ,medicine.anatomical_structure ,medicine.symptom ,business ,Keratoplasty, Penetrating - Abstract
To report the indications and outcomes of penetrating keratoplasties with a graft diameter 8.5 mm in severe corneal diseases at the Department of Ophthalmology at Saarland University Medical Centre.Retrospective (6 years), descriptive, and observational.Thirty-five large-diameter penetrating keratoplasties (LDPKPs) in 27 patients (mean age, 62 ± 22 years) were performed from March 2010 to December 2016. The indication for surgery, number of previous corneal transplantations, best-corrected visual acuity (BCVA) before surgery, intraocular pressure, graft status, and BCVA at last follow-up were recorded.Infectious keratitis represented 83% of the indications (of those, 45% fungal). The mean corneal graft diameter was 10.8 ± 1.7 (min 8.75, max 15.0) mm. Twenty-three eyes (65% absolute) had at least one previous penetrating keratoplasty (mean graft size, 9.2 ± 1.6 mm). The mean pre-surgery BCVA was 1.96 ± 0.23 logMAR. With a mean follow-up period of 20.2 ± 13.4 months, the mean BCVA was 1.57 ± 0.57 logMAR at last follow-up. Overall, 12 grafts (35%) remained clear until the last follow-up, and in 23 grafts (65%), the primary disease recurred, or corneal decompensation developed. Up to the last follow-up, 6 eyes (17%) had to be enucleated.In complex cases of infectious keratitis requiring a LDPKP to remove the complete pathology and preserve eye integrity, the visual outcomes are generally expected to be poor, not only because of the well-known risks of LDPKP but also because of the consequences of the infectious disease itself. This knowledge is important for adequate counselling of the patient preoperatively.ZIEL: Bericht über Indikationen und Ergebnisse von perforierenden Keratoplastiken mit Transplantatdurchmesser 8,5 mm bei schweren Hornhauterkrankungen an der Klinik für Augenheilkunde des Universitätsklinikums des Saarlandes.Retrospektive (6 Jahre) und deskriptive Beobachtungsstudie.Von März 2010 bis Dezember 2016 wurden 35 „Large-Diameter perforierende Keratoplastiken“ (LDPKPs) bei 27 Patienten (mittleres Alter 62 ± 22 Jahre) durchgeführt. Erfasst wurden die Indikation zur Operation, die Anzahl der vorausgegangenen Hornhauttransplantationen, der bestkorrigierte Visus (BCVA) vor der Operation, der Augeninnendruck, der Transplantatstatus und der BCVA beim letzten Follow-up.Die infektiöse Keratitis machte 83% der Indikationen aus (davon 45% Pilzkeratitis). Der mittlere Durchmesser des Hornhauttransplantats betrug 10,8 ± 1,7 mm (mind. 8,75, max. 15,0 mm). 21 Augen (65% absolut) hatten mindestens eine vorangegangene perforierende Keratoplastik (mittlere Transplantatgröße 9,2 ± 1,6 mm). Der mittlere BCVA vor der Operation betrug 1,96 ± 0,23 logMAR. Bei einer mittleren Nachbeobachtungszeit von 20,2 ± 13,4 Monaten betrug der mittlere BCVA beim letzten Follow-up 1,57 ± 0,57 logMAR. Insgesamt blieben 12 Transplantate (35%) bis zur letzten Nachuntersuchung klar und bei 23 Transplantaten (65%) trat die primäre Erkrankung erneut auf oder es entwickelte sich eine Hornhautdekompensation. Bis zum Ende des Beobachtungszeitraums mussten 6 Augen (17%) enukleiert werden.Bei komplexen Fällen von infektiöser Keratitis, die eine LDPKP erfordern, um die gesamte Pathologie zu entfernen und die Integrität des Auges zu erhalten, sind die zu erwartenden Visusergebnisse im Allgemeinen eher ungünstig, nicht nur wegen der bekannten Risiken der LDPKP, sondern auch wegen der Folgen der Infektionskrankheit selbst. Dieses Wissen ist wichtig für eine adäquate Beratung und Aufklärung der Patienten präoperativ.
- Published
- 2021
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3. Herpes Simplex Virus Keratitis in a University Tertiary Referral Centre – Clinical Features and Surgical Approaches
- Author
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Berthold Seitz, Sabine Lepper, Raul Alfaro Rangel, Nóra Szentmáry, and Achim Langenbucher
- Subjects
Pediatrics ,medicine.medical_specialty ,Visual acuity ,Universities ,Tertiary referral centre ,Disease ,medicine.disease_cause ,Keratitis ,Tertiary Care Centers ,03 medical and health sciences ,0302 clinical medicine ,Humans ,Simplexvirus ,Medicine ,Endotheliitis ,Retrospective Studies ,Surgical approach ,business.industry ,medicine.disease ,Ophthalmology ,Herpes simplex virus ,Keratitis, Herpetic ,030221 ophthalmology & optometry ,Observational study ,medicine.symptom ,business ,Keratoplasty, Penetrating ,030217 neurology & neurosurgery - Abstract
To assess prevalence, clinical manifestations, required keratoplasties, follow-up, and outcome in patients with Herpes Simplex Virus Keratitis (HSK) attending a University Tertiary Referral Center.Retrospective (12 years), descriptive, observational study.A total of 817 eyes with clinical diagnosis of HSK from 779 patients were classified by the type of presentation. We gathered data on the visual acuity, refraction, IOP, and required surgical procedures.Stromal involvement including scars represented the most common diagnosis in our department and the main indication of penetrating keratoplasty (PKP). Epithelial keratitis (16%) presented with the best visual acuity at the first visit. Necrotizing keratitis represented 17% of the patients, 78% of whom required PKP; this group also had the worst visual acuity at first examination and was the main indication for emergency PKP. Among all eyes, 288 (35%) required PKP. A total of 230 (28%) PKPs were elective procedures and 58 (7%) PKPs were performed as emergency procedures. Two patients with quiet endothelial decompensations after recurrent HSV endotheliitis were treated with DMEK and had good visual outcomes without HSV recurrence at last follow-up.HSK is a prevalent disease with severe consequences when not treated appropriately and on time. Even when making an accurate diagnosis, the disease can be extremely aggressive, with all the implications it brings to the patients and health system. Elective PKP had better outcomes in terms of visual acuity and clear graft percentage compared to emergency PKP.Beurteilung der Prävalenz, der klinischen Manifestationen, der erforderlichen Keratoplastiken, der Nachsorge und der Ergebnisse bei Patienten mit Herpes-simplex-Virus-Keratitis (HSK), die ein tertiäres universitäres Referenzzentrum besuchen.Retrospektive (12 Jahre), deskriptive Beobachtungsstudie.Insgesamt wurden 817 Augen mit der klinischen Diagnose HSK von 779 Patienten nach der Art der Präsentation klassifiziert. Wir sammelten Daten zur Sehschärfe, Refraktion, IOD und den erforderlichen chirurgischen Eingriffen.Die stromale Beteiligung einschließlich Narben stellte die häufigste Diagnose in unserer Abteilung und die Hauptindikation für eine perforierende Keratoplastik (PKP) dar. Patienten mit epithelialer Keratitis (16%) stellten sich beim ersten Besuch mit der besten Sehschärfe vor. Die nekrotisierende Keratitis machte 17% der Patienten aus, von denen 78% eine PKP benötigten; diese Gruppe hatte auch die schlechteste Sehschärfe bei der Erstuntersuchung und war die Hauptindikation für eine PKP à chaud. Von allen Augen benötigten 288 (35%) eine PKP. Insgesamt 230 (28%) PKPs waren elektive Eingriffe und 58 (7%) PKPs wurden à chaud durchgeführt. Zwei Patienten mit ruhigen endothelialen Dekompensationen nach rezidivierender HSV-Endotheliitis wurden mit DMEK behandelt und hatten bei der letzten Nachbeobachtung einen guten Visus ohne HSV-Rezidiv.HSK ist eine weitverbreitete Erkrankung mit schwerwiegenden Folgen, wenn sie nicht angemessen und rechtzeitig behandelt wird. Selbst wenn die richtige Diagnose gestellt wird, kann die Krankheit extrem aggressiv sein, mit all ihren Auswirkungen auf die Patienten und das Gesundheitssystem. Die elektive PKP hatte im Vergleich zur PKP à chaud bessere Ergebnisse in Bezug auf die Sehschärfe und das Transplantatüberleben.
- Published
- 2021
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4. Binokular asymmetrische Manifestation der Katzenkratzkrankheit durch Bartonella henselae bei einem immunsupprimierten Patienten
- Author
-
Ibrahim Qozat, Berthold Seitz, and Sabine Lepper
- Subjects
Gynecology ,Ophthalmology ,medicine.medical_specialty ,business.industry ,medicine ,business - Published
- 2020
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