5 results on '"Thuy Duong Do"'
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2. Nutzen der Iodkarte in der spektralen CT zur Unterscheidung von malignen und benignen Brustraumforderungen
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Thuy Duong Do, Theresa Mokry, Sascha Dietrich, and Marianne Winterstein
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Oncology ,Radiology, Nuclear Medicine and imaging - Published
- 2022
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3. Dual-Layer Spectral Detector CT in Comparison with FDG-PET/CT for the Assessment of Lymphoma Activity
- Author
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Kim Gehling, Theresa Mokry, Thuy Duong Do, Frederik Lars Giesel, Sascha Dietrich, Uwe Haberkorn, Hans-Ulrich Kauczor, and Tim Frederik Weber
- Subjects
Diagnosis, Differential ,Lymphoma ,Fluorodeoxyglucose F18 ,Positron Emission Tomography Computed Tomography ,Humans ,Radiology, Nuclear Medicine and imaging ,Radiopharmaceuticals ,Iodine ,Retrospective Studies - Abstract
In patients with malignant lymphoma, disease activity is recommended to be assessed by FDG-PET/CT and the Deauville five-point scale (5-PS). The purpose of this study was to explore the potential of iodine concentration measured in contrast-enhanced dual-layer spectral detector CT (SDCT) as an alternative surrogate parameter for lymphoma disease activity by investigating its correlation with maximum standardized uptake values (SUV25 patients were retrospectively analyzed. Contrast-enhanced SDCT and FDG-PET/CT were performed in the same treatment interval within at most 3 months. CT attenuation values (AV), absolute iodine concentrations (aIC), and normalized iodine concentrations (nIC) of lymphoma lesions were correlated with SUV60 lesions were analyzed, and 31 lesions were considered active. AV, aIC, and nIC all correlated significantly with SUVIn malignant lymphomas, there is a significant correlation between metabolic activity as assessed by FDG-PET/CT and iodine concentration as assessed by SDCT. Iodine concentration shows promising diagnostic performance for detecting lymphoma activity and may represent a potential imaging biomarker.· Iodine concentration correlates significantly with SUVmax in lymphoma patients. · Iodine concentration may represent a potential imaging biomarker for detecting lymphoma activity. · Normalization of iodine concentration improves diagnostic performance of iodine concentration.· Gehling K, Mokry T, Do TD et al. Dual-Layer Spectral Detector CT in Comparison with FDG-PET/CT for the Assessment of Lymphoma Activity. Fortschr Röntgenstr 2022; 194: 747 - 754.ZIEL: Zur Bestimmung der Krankheitsaktivität maligner Lymphome werden das FDG-PET/CT und die Deauville 5-Punkte-Skala (5-PS) empfohlen. Als potenzieller CT-basierter Biomarker für Krankheitsaktivität kann die Jodkonzentration in Lymphomläsionen mit der Dual-Layer Spektraldetektor-CT (SDCT) quantifiziert werden. Ziel dieser Studie war, die Jodkonzentration mit den SUV-Werten (SUV25 Lymphompatienten wurden retrospektiv analysiert. SDCTs in der portalvenösen Phase und FDG-PET/CTs wurden innerhalb von maximal 3 Monaten ohne zwischenzeitlichen Therapiewechsel durchgeführt. Der Zusammenhang zwischen CT-Dichtewerten, absoluten Jodkonzentrationen (aIC) sowie normalisierten Jodkonzentrationen (nIC) und SUVInsgesamt wurden 60 Läsionen analysiert und 31 Läsionen gemäß 5-PS als aktiv gewertet. CT-Dichtewerte, aIC and nIC korrelierten signifikant mit SUVDie mittels SDCT ermittelte Jodkonzentration korreliert signifikant mit der mittels FDG-PET/CT ermittelten metabolischen Aktivität maligner Lymphome. Die Jodkonzentration zeigt vielversprechende diagnostische Vorhersagekraft zur Detektion von Lymphomaktivität.· Die Jodkonzentration maligner Lymphome korreliert signifikant mit SUV-Werten. · Die Jodkonzentration stellt einen potenziellen Biomarker für die Detektion von Lymphomaktivität dar. · Die Normalisierung der Jodkonzentration verbessert die diagnostische Vorhersagekraft.
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- 2022
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4. Treatment of Postoperative Lymphatic Leakage Applying Transpedal Lymphangiography – Experience in 355 Consecutive Patients
- Author
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Feng Pan, Goetz M Richter, Thuy Duong Do, Hans-Ulrich Kauczor, Rosa Klotz, Thilo Hackert, Martin Loos, and Christof M. Sommer
- Subjects
Lymphatic System ,Male ,Ethiodized Oil ,Postoperative Complications ,Treatment Outcome ,Humans ,Lymphography ,Female ,Radiology, Nuclear Medicine and imaging ,Middle Aged ,Chylothorax ,Retrospective Studies - Abstract
Report of experience from a single institution in treating postoperative lymphatic leakage (PLL) applying conventional transpedal lymphangiography (TL).453 patients with the initial diagnosis of PLL receiving TL between 03/1993 and 09/2018 were identified in the database. Only patients with confirmed PLL were included in the study. The technical success, safety, and treatment success of TL were evaluated. Independent predictors of TL treatment failure were examined using univariate and multivariate logistic regression analysis.355 consecutive patients (218 men, 137 women; median age of 62 years) who underwent TL for PLL (e. g., chylothorax) after ineffective conservative treatment were included. The median time between causal surgery and TL was 27 days. The median technical success rate of TL was 88.5 %, with a median volume of Lipiodol of 10.0 ml. No complication of TL was recorded. Three groups were defined according to the different clinical courses: group A (41/355, 11.5 %) - TL with technical failure; group B (258/355, 72.7 %) - "therapeutic" TL alone with technical success; and group C (56/355, 15.8 %) - "diagnostic" TL with simultaneously invasive treatment (incl. surgical revision and percutaneous sclerotherapy). Treatment success rate and median time to treatment success were higher in group C than in group B, but without significant differences (64.3 % vs. 61.6 %, p = 0.710; six vs. five days, p = 0.065). Univariate and multivariate logistic regression analyses for group B confirmed drainage volume ( 500 ml/d) and Lipiodol extravasation as independent predictors of TL clinical failure (odds ratios [ORs] of 2.128 and 2.372 [p = 0.005 and p = 0.003, respectively]).TL is technically reliable, safe, and effective in treating PLL. When conservative treatment fails, TL can be regarded as the next treatment option.· TL is technically reliable, safe, and effective for treating PLL.. · When conservative treatment fails, TL can be regarded as the next treatment option.. · Drainage volume 500 ml/day is an independent predictor of clinical failure after TL.. · Lipiodol extravasation is an independent predictor of clinical failure after TL..· Pan F, Richter GM, Do TD et al. Treatment of Postoperative Lymphatic Leakage Applying Transpedal Lymphangiography - Experience in 355 Consecutive Patients. Fortschr Röntgenstr 2022; 194: 634 - 643.ZIEL: Erfahrungsbericht über die interventionelle Behandlung der postoperativen Lymphleckage (PLL) mittels konventioneller transpedaler Lymphangiografie (TL).Über digitale Datenbanken konnten 453 Patienten identifiziert werden, die in unserer Klinik zwischen 03/1993 und 09/2018 eine TL erhielten. Von diesen Patienten wurden lediglich diejenigen eingeschlossen, die eine TL aufgrund einer PLL erhielten. Der technische Erfolg, die Sicherheit und das klinische Ergebnis der TL wurden bewertet. Unabhängige Prädiktoren für das klinische Versagen nach TL wurden mittels univariater und multivariater logistischer Regressionsanalyse identifiziert.Bei 355 konsekutiven Patienten (218 Männer, 137 Frauen; medianes Alter 62 Jahre) wurde eine TL bei klinischem Versagen nach konservativer Behandlung einer PLL (z. B. Chylothorax) durchgeführt. Das mediane Zeitintervall zwischen kausaler Operation und TL betrug 27 Tage. Die mediane technische Erfolgsrate von TL betrug 88,5 % bei einem medianen Lipiodol-Volumen von 10,0 ml. Es wurde keine Komplikation der TL beobachtet. Entsprechend den verschiedenen klinischen Verläufen wurden 3 Patientengruppen definiert: Gruppe A (41/355, 11,5 %) – TL mit technischem Versagen; Gruppe B (258/355, 72,7 %) – „therapeutische“ TL allein mit technischem Erfolg; und Gruppe C (56/355, 15,8 %) – „diagnostische“ TL mit gleichzeitig invasiver Behandlung (inkl. chirurgische Revision und perkutane Sklerotherapie). Die mediane klinische Erfolgsrate und das mediane Zeitintervall bis zum klinischen Erfolg nach TL waren in Gruppe C höher als in Gruppe B, jedoch ergaben sich hierbei keine signifikanten Unterschiede (64,3 % vs. 61,6 %, p = 0,710; 6 vs. 5 Tage, p = 0,065). Univariate und multivariate logistische Regressionsanalysen für Gruppe B identifizierten das Drainagevolumen ( 500 ml/Tag) und die Extravasation von Lipiodol als unabhängige Prädiktoren für das klinische Versagen nach TL (Odds Ratios [ORs] von 2,128 und 2,372 [p = 0,005 bzw. p = 0,003]).Die TL ist technisch zuverlässig, sicher und wirksam bei der Behandlung der PLL. Wenn die konservative Behandlung versagt, kann die TL als nächste Behandlungsoption angesehen werden.· Die TL ist technisch zuverlässig, sicher und wirksam bei der Behandlung der PLL.. · Wenn die konservative Behandlung versagt, kann die TL als nächste Behandlungsoption angesehen werden.. · Ein Drainagevolumen von 500 ml/Tag ist ein unabhängiger Prädiktor für klinisches Versagen nach TL.. · Die Extravasation von Lipiodol ist ein unabhängiger Prädiktor für das klinische Versagen nach TL..
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- 2022
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5. Acquisition of a Dose Management System with Consideration of Medico-Legal and Economic Aspects
- Author
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Thuy Duong Do, Claudius Melzig, Hans-Ulrich Kauczor, Marc-André Weber, and Mark Oliver Wielpütz
- Subjects
Radiation Protection ,Cost-Benefit Analysis ,Radiology, Nuclear Medicine and imaging ,Documentation ,Radiation Exposure - Abstract
New radiation protection regulation encompassing additional obligations for monitoring, reporting and recording of radiation exposure, was enacted on December 31, 2018. As a consequence, dose management systems (DMS) are necessary to fulfill the requirements. The process of selection, acquisition and implementation of a suitable IT solution for this purpose is a challenge that all X-ray-applying facilities, including hospitals and private practices, are currently facing.A target/actual-analysis as well as a cost-utility analysis is presented for this specific case as a foundation for the acquisition decision-making process.An actual analysis is necessary in order to record the current status of dose documentation. An interdivisional approach is recommended to include all imaging modalities and devices. An interdisciplinary steering committee can be helpful in enabling consensus and rapid action. A target analysis includes additional criteria with respect to ease of operation, technical feasibility, process optimization and research opportunities to consider in addition to the statutory requirements. By means of a cost-benefit analysis, considerations between costs and the individually weighted advantages and disadvantages of eligible DMS result in a ranking of preference for the available solutions.Requirements of a DMS can be summarized in a specification sheet. Deploying an actual condition analysis, target state analysis and cost-utility analysis can help to identify a suitable DMS to achieve rapid commissioning and highest possible user acceptance while optimizing costs at the same time.· An actual analysis reveals optimization and standardization needs in examination protocols and technical coding of dose data that can be addressed before or during the acquisition process.. · A specification sheet covers all functional, technical, and financial aspects of a target analysis.. · A cost-utility analysis is useful for exploring an appropriate dose management system with high user acceptance, rapid implementation, and low cost.. · An interdisciplinary steering committee can be helpful to enable early consensus building and fast action..· Do TD, Melzig C, Kauczor H et al. Acquisition of a Dose Management System with Consideration of Medico-Legal and Economic Aspects. Fortschr Röntgenstr 2022; 194: 363 - 372.Seit dem 31.12.2018 ist die neue Strahlenschutzverordnung rechtswirksam, die zusätzliche Überwachungs-, Melde- und Aufzeichnungspflichten enthält. Um diesen Aufgaben gerecht zu werden, sind Dosismanagementsysteme (DMS) erforderlich. Der Prozess der Auswahl, Anschaffung und Implementierung einer hierfür geeigneten IT-Lösung stellt eine Herausforderung für alle Röntgenstrahlen-applizierenden Einrichtungen, sowohl für Kliniken als auch Arztpraxen, dar.Es werden IST-/SOLL-Analysen und Kosten-Nutzwert-Analysen für diesen spezifischen Fall dargelegt, um eine fundierte Grundlage für die Entscheidungsfindung bei der Auswahl eines geeigneten DMS zu bilden.Eine IST-Analyse ist notwendig, um den aktuellen Stand der Dosisdokumentation zu erfassen. Dabei ist ein abteilungsübergreifendes Vorgehen zu empfehlen, um alle Bildmodalitäten und Geräte zu berücksichtigen. Ein interdisziplinärer Lenkungsausschuss kann dabei hilfreich sein, um eine frühzeitige Konsensfindung und schnelles Handeln zu ermöglichen. Die SOLL-Analyse umfasst neben den gesetzlich vorgeschriebenen Anforderungen zusätzliche Kriterien hinsichtlich der Anwenderfreundlichkeit, technischen Umsetzbarkeit, Prozessoptimierung und Forschungsmöglichkeiten zu berücksichtigen. Eine Kosten-Nutzwert-Analyse ermöglicht schließlich durch die Abwägung zwischen den Kosten und den individuell gewichteten Vor- und Nachteilen der unterschiedlichen DMS eine Rangfolge der Präferenz für die infrage kommenden Lösungen zu erstellen.Anforderungen an das DMS können in einem Lastenheft zusammengefasst werden. Mithilfe von IST-Analysen, SOLL-Analysen und Kosten-Nutzwert-Analyse kann das geeignete Produkt sondiert werden, um eine schnelle Inbetriebnahme und eine möglichst hohe Nutzerakzeptanz bei gleichzeitig optimierten Kosten zu erreichen.· Eine IST-Analyse offenbart Optimierungs- und Vereinheitlichungsbedarf bei Untersuchungsprotokollen und technischen Codierungen der Dosisdaten, der bereits vor oder während des Akquisitionsprozesses adressiert werden kann.. · Ein Lastenheft umfasst alle funktionalen, technischen und finanziellen Aspekte einer SOLL-Analyse.. · Eine Kosten-Nutzwert-Analyse ist zur Sondierung eines geeigneten Dosismanagementsystems mit hoher Nutzerakzeptanz, schneller Implementierung und geringen Kosten hilfreich.. · Ein interdisziplinärer Lenkungsausschuss kann dabei hilfreich sein, um eine frühzeitige Konsensfindung und schnelles Handeln zu ermöglichen..· Do TD, Melzig C, Kauczor H et al. Acquisition of a Dose Management System with Consideration of Medico-Legal and Economic Aspects. Fortschr Röntgenstr 2022; 194: 363 – 372.
- Published
- 2021
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