8 results on '"Ochmann T"'
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2. Intensivpflegerische Versorgung von Patient:innen mit [infarktbedingtem], kardiogenen Schock: Kurzversion der S1-Leitlinie
- Author
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Hermes, C., Ochmann, T., Keienburg, C., Kegel, M., Schindele, D., Klausmeier, J., and Adrigan, E.
- Published
- 2022
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3. Periphere Venenverweilkanülen: Ein facettenreiches Thema
- Author
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Schalk, R., Mai, T., and Ochmann, T.
- Published
- 2020
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4. [Summary of the S1 guideline on sustainability in intensive care and emergency medicine].
- Author
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König V, Berek M, Gibb S, Hermes C, Hilgarth H, Janssens U, Kessel J, Kitz V, Kreutziger J, Krone M, Mager D, Michels G, Möller S, Ochmann T, Scheithauer S, Wagenhäuser I, Weeverink N, Weismann D, Wengenmayer T, Wilkens FM, and Kochanek M
- Abstract
Background: Man-made climate change is one of the greatest challenges of the future. The course is being set in the current generation. As the healthcare sector contributes a considerable proportion of greenhouse gas emissions, measures to counteract this must be introduced as a matter of urgency. A guideline is therefore necessary as an initial recommendation for action in the intensive care and emergency medicine sector., Methods: As part of the guideline program of the Association of the Scientific Medical Societies in Germany (AWMF e. V.), an S1 guideline was developed with the participation of 12 professional societies and initiatives, and published in October 2024. The guideline group defined relevant key topics and carried out a systematic search of the literature; due to the S1 classification, no separate evidence review was carried out. The classification of the recommendations took place in a formal consensus-building process., Results: The guideline contains 73 recommendations for the implementation of sustainable approaches in intensive care and emergency medicine. These are recommendations that concern both the interprofessional team in the departments and the organizational structure of the hospital., Conclusion: The guideline shows that there are already relevant and concrete possibilities for more sustainable work in intensive care and emergency medicine. However, there is a need for further research (e.g., detailed analyses, such as life cycle assessment) on how exactly to reduce the environmental impact of medical facilities, while maintaining high-quality patient care., Competing Interests: Einhaltung ethischer Richtlinien. Interessenkonflikt: C. Hermes: in den letzten 36 Monaten: Tantiemen oder Lizenzen: VG Wort Lizenzgebühren; Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: Atmos, Getinge, TapMed; Unterstützung bei der Teilnahme an Meetings und/oder Reisen: Reisekosten für wissenschaftliche Vorträge durch DIVI, DGIIN, DGAI, GFO; Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: Vorsitz Sektion Pflege DGIIN, Mitglied „DGF“, Mitglied „DIVI“, Mitglied „DBFK“, Mitglied „DGP“, Vorsitz Pflegekammer NRW. H. Hilgarth: in den letzten 36 Monaten: Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: Arbeitsgemeinschaft österreichischer Krankenhausapotheker, Stiftung Patient & klinische Pharmazie, Astra Zeneca, BBraun; Unterstützung bei der Teilnahme an Meetings und/oder Reisen: Deutsche interdisziplinäre Vereinigung für Notfall und Intensivmedizin (DIVI) e. V.; Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: Deutsche interdisziplinäre Vereinigung für Notfall und Intensivmedizin (DIVI) e. V., Stiftung Patient & klinische Pharmazie. U. Janssens: in den letzten 36 Monaten: Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: Generalsekretär DGIIN, Generalsekretär DIVI. J. Kessel: in den letzten 36 Monaten: Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: Antibiotic-Stewardship-Kurse für die Landesärztekammer Hessen, Vortrag über die Behandlung von MDR-gramnegativen Infektionen für Labor Fenner (nichtpharmazeutische Industrie). M. Krone: in den letzten 36 Monaten: Beratungshonorare: Abbott, GSK, Pfizer, Sanofi; Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: GSK; Bezahlung für Sachverständigengutachten: Abbott, GSK, Pfizer, Sanofi; Unterstützung bei der Teilnahme an Meetings und/oder Reisen: Deutsche Gesellschaft für Hygiene und Mikrobiologie; Mitarbeit in einem Data Safety Monitoring Board oder Beirat: Abbott, GSK, Pfizer; Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: ESCMID Vaccine Study Group Science Officer. G. Michels: in den letzten 36 Monaten: Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: Past-Sprecher der Arbeitsgruppe Kardiopulmonale Reanimation (AG42), Sprecher des Clusters A: Kardiovaskuläre Akut- und Intensivmedizin der Deutschen Gesellschaft für Kardiologie e. V. (DGK); Sprecher der Arbeitsgruppe Sonographie in der klinischen Akut- und Notfallmedizin (SCAN) der Deutschen Gesellschaft für interdisziplinäre Notfall- und Akutmedizin e. V. (DGINA); Sprecher der Arbeitsgruppe Digitale Medizin und Künstliche Intelligenz der Deutschen Gesellschaft für Internistische Intensivmedizin und Notfallmedizin e. V. (DGIIN); Hauptherausgeber der Zeitschrift „Intensiv- und Notfallbehandlung“ (Dustri-Verlag). T. Wengenmayer: in den letzten 36 Monaten: Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: Astra Zeneca, DGK, Boston Scientific, SAW, Klinikum Nürnberg. F.M. Wilkens: in den letzten 36 Monaten: Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: Boehringer Ingelheim, CSL Behring; Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: DGP Mitglied. M. Kochanek: in den letzten 36 Monaten: Bezahlung oder Honorare für Vorträge, Präsentationen, Referentenbüros, Manuskripterstellung oder Bildungsveranstaltungen: Gilead; Führungs- oder Treuhandrolle in einem anderen Vorstand, einer Gesellschaft, einem Ausschuss oder einer Interessengruppe, bezahlt oder unbezahlt: Präsident der DGIIN; Aktien oder Aktienoptionen: Biontech. S. Möller, T. Ochmann, S. Scheithauer, I. Wagenhäuser, N. Weeverink, D. Weismann, D. Mager, V. Kitz, J. Kreutziger, V. König, M. Berek und S. Gibb geben an, dass kein Interessenkonflikt besteht. Für diesen Beitrag wurden von den Autor/-innen keine Studien an Menschen oder Tieren durchgeführt. Für die aufgeführten Studien gelten die jeweils dort angegebenen ethischen Richtlinien., (© 2024. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.)
- Published
- 2024
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5. [Treatment algorithm: prone position in critically ill patients].
- Author
-
Hermes C, Krüger L, Ochmann T, Erbes V, Eggers D, Kany A, Klimpel R, König V, Ansorge M, Henck A, Wittler T, Bein T, and Schaller SJ
- Subjects
- Prone Position, Humans, Algorithms, Critical Illness therapy, Critical Care methods
- Published
- 2024
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6. [Internistic clarification of retinal vascular occlusions].
- Author
-
Feltgen N, Ochmann T, and Hoerauf H
- Subjects
- Humans, Risk Factors, Retinal Vein Occlusion diagnosis, Retinal Artery Occlusion diagnosis, Hypertension complications, Atrial Fibrillation complications
- Abstract
Retinal vascular occlusions require close cooperation of different medical disciplines to ensure optimal care of the affected patients. The medical clarification between arterial and venous occlusions is comparable but in the case of retinal arterial occlusions it should be carried out immediately. The most important associated diagnoses are arterial hypertension, diabetes mellitus, dyslipidemia, and atrial fibrillation. In younger patients and in the absence of risk factors, a search for rarer causes should be carried out giant cell arteritis in particular should be excluded. In both types of occlusions a causative glaucoma must also be considered., (© 2023. The Author(s).)
- Published
- 2023
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7. [Influence of nurses on the experience of noninvasive ventilation].
- Author
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Wehlmann H and Ochmann T
- Subjects
- Critical Care, Humans, Intensive Care Units, Noninvasive Ventilation, Nurses, Respiratory Insufficiency therapy
- Abstract
Noninvasive ventilation (NIV) is established as an integral part of intensive care therapy for respiratory insufficiency. However, it is associated with restrictions on patient autonomy and comfort. A successful course of therapy is largely dependent on the acceptance and adherence of the patients concerned. Intensive care nurses can have a significant influence on the success of the therapy by dealing with the subjective experience of the patients and by maintaining close contact with them. The prerequisite for this is profound knowledge of the different technical aspects of therapy and equipment as well as positive and negative factors influencing NIV tolerance in order to be able to offer and implement an individual intervention., (© 2021. Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.)
- Published
- 2021
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8. [Nursing Division on the current intensive care situation in Germany : Working group of the Nursing Division of the German Society of Medical Intensive Care and Emergency Medicine (DGIIN)].
- Author
-
Hermes C and Ochmann T
- Subjects
- Betacoronavirus, COVID-19, Germany, Humans, Pandemics, SARS-CoV-2, Societies, Medical, Coronavirus Infections epidemiology, Critical Care, Emergency Medicine, Nursing, Pneumonia, Viral epidemiology
- Abstract
The year 2020 is the year of care on the occasion of the 200th birthday of Florence Nightingale. However, due to current events, the "Year of Corona" will be remembered more. A positive aspect is the attention and appreciation of the nursing profession in the population. Nevertheless, politicians and various professional groups in the hospital limit nursing care almost exclusively to practical activities that are directly necessary for the patients. A clearly noticeable improvement in working conditions for nurses as a result of the political efforts of this legislative period has so far failed to materialise to the same extent as the active involvement of nurses in political decisions and resolutions that directly affect the professional group. The rapid build-up of bed capacities has made it possible to provide the patients concerned with the necessary intensive medical care. In many places, however, this has been at the expense of the nurses and physicians, some of whom have had to work without the necessary training, with insufficient protective equipment and in unfamiliar areas. These problems continue to exist even after months of the covid-19 crisis.The Nursing Section of the DGIIN expressly declares its willingness to actively and constructively participate in any processes in the future and, with the following 5 points, offers initial practical assistance to improve the situation in German intensive care units.
- Published
- 2020
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