1. Surgical Correction of Spastic Thumb-in-Palm Deformity
- Author
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Stanley D. Simon, Caroll M. Silver, Henry M. Litchman, and Mehrdad Motamed
- Subjects
Adult ,Male ,medicine.medical_specialty ,Adolescent ,Motor function ,Developmental Neuroscience ,Methods ,medicine ,Deformity ,Spastic ,Humans ,Child ,Gynecology ,business.industry ,Cerebral Palsy ,Infant ,Surgical correction ,Hand ,Muscle Spasticity ,Child, Preschool ,Pediatrics, Perinatology and Child Health ,Female ,Neurology (clinical) ,medicine.symptom ,business ,Hand Deformities, Congenital - Abstract
UMMARY A series of 31 operations on 27 patients for correction of the spastic thumb-in-palm deformity is reported. 19 patients were followed four years or longer post-operatively; the remainder have been followed for at least one year. In approximately 70 per cent of the operations, supplementary procedures were performed on the hand or forearm, as the deformity is usually only one facet of a complex spastic disability of the upper extremity. The surgical technique and illustrative cases are presented. Augmentation of a markedly weak extensor-abductor motor function is necessary, otherwise the spastic thumb-in-palm deformity will recur, as in two cases in the present series which required a second operation. The remainder of the patients were classified as improved, indicating that the thumb was no longer clenched in the palm, could be used in gross grasping activities, and the hand had become more useful. In no instance did the spastic hand become the primary functioning hand postoperatively. RESUME Correction chirurgicale de la deformation spastique du pouce dans la paume L'article rapporte une serie de 31 interventions chez 27 sujets pour correction de la deformation spastique du pouce dans la paume. 19 sujets ont ete suivis quatre ans ou plus a la suite de ['intervention. Dans environ 70 pour cent des cas, des actions supplementaires ont ete effectuees sur la main ou l'avant-bras, la deformation n'etant qu'une facette d'une atteinte spastique complete de l'extremite superieure. La technique chirurgicale et les cas demonstratifs sont presentes. L'augmentation d'une fonction motrice tres faible dans l'extension-abduction est necessaire pour eviter la recidive comme le montrent les deux cas de la presente serie qui ont necessite une deuxieme intervention. Le reste des sujets a ete ameliore, le pouce n'etant plus replie sur la paume, pouvant etre utilise dans des activites de prehension grossiere et la main devenant plus utile. En aucun cas, la main spastique n'est devenue apres l'intervention la main dominante. ZUSAMMENFASSUNG Chirurgische Korrektur des spastisch adduzierten Daumens Es wird uber 31 Operationen an 27 Patienten berichtet zur Korrektur eines spastisch adduzierten Daumens. Neun Patienten wurden postoperativ uber vier Jahre oder langer kontrolliert. Bei etwa 70 Prozent der Operationen wurden weitere Eingriffe an Hand oder Unterarm vorgenommen, da die Misbildung im allgemeinen nur ein Teil in dem Komplex der spastischen Bewegungsstorung der oberen Extremetat ist. Die Operationsmethode wird beschrieben und es werden anschauliche Falle dargestellt. Die Verbesserung der auffallend schwachen Motorfunktion des Abduktors und des Extensors ist unerlaslich, andernfalls wird die Misbildung rezidivieren, wie bei zwei Fallen der vorliegenden Serie, bei denen eine erneute Operation erforderlich wurde. Die ubrigen Patienten zeigten eine Besserung, d.h. der Daumen war nicht mehr in die Handflache geprest, konnte zu groben Greifbewegungen gebraucht werden und die Funktion der Hand war dadurch besser geworden. In keinem Fall wurde postoperativ der Ausgangsbefund der spastischen Hand gefunden. RESUMEN Correccion quirurgica de la deformidad espastica del pulgar incluido Se aporta una serie de 31 operaciones en 27 pacientes, realizadas para la correccion de la deformidad espastica del pulgar incluido. 19 pacientes fueron seguidos durante 4 anos o mas post-operatoriamente. En aproximadamente el 70 por ciento de las operaciones, se pra ticaron intervenciones suplementarias en mano y antebrazo, ya que la deformidad es solo una faceta de una compleja alteracion espastica de la extremidad superior. Se presenta la tecnica quirurgica y unos casos ilustrativos. Es necesario el aumento de una funcion motriz debil extensora-abductora, pues de lo contrario la enfermedad espastica del pulgar incluido puede reaparecer, como ocurrio en dos casos de la presente serie los cuales requirieron una segunda operacion. El resto de los pacientes se clasificaron como mejorados, indicado que el pulgar ya no continuaba aprisionado en la palma podia usarse en actividades de prension grosera y la mano se habia vuelto mas util. En ningun caso la mano espastica fue la primera mano functionante despues de la operacion.
- Published
- 2008
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