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Endoscopic retrograde appendicitis techniques for the treatment of patients with acute appendicitis

Authors :
Li-Ping Ye
Hai Yang
Xin-Li Mao
Yu Zhang
Bi-Li He
Lin-Hong Zhu
Source :
Zeitschrift für Gastroenterologie. 56:899-904
Publication Year :
2018
Publisher :
Georg Thieme Verlag KG, 2018.

Abstract

The purpose of this study was to demonstrate the feasibility of endoscopic retrograde appendicitis therapy (ERAT) in treating patients with acute appendicitis.Between January 2014 and December 2014, 22 patients with acute appendicitis underwent ERAT. Patient demographics, colonoscopy findings, endoscopic retrograde appendiceal radiography (ERAR) findings, and treatment outcomes of the ERAT and adverse events associated with ERAT were analyzed.In this study, 22 patients with acute appendicitis underwent ERAT. The median age of the patients was 39.5 years. Colonoscopy findings included mucosal hyperemia and swelling of the appendiceal orifice and/or its surrounding mucosa (86.4 %, 19/22) and pus at the appendiceal orifice (40.9 %, 9/22). ERAR findings included irregular contour (76.2 %, 16/21), appendiceal lumen dilation (28.6 %, 6/21), appendiceal lumen stenosis (42.9 %, 9/21), and filling defect of the appendiceal lumen (23.8 %, 5/21). Deep intubation was successfully performed in 21 of the 22 patients (95.5 %). Sixteen patients underwent endoscopic appendiceal stent placement after endoscopic appendiceal irrigation (EAI) due to lumen stenosis of the appendiceal, excessive pus, or appendiceal fecalith, and the remaining 6 patients only underwent EAI. Among the 22 patients who underwent ERAT, their abdominal pain was noticeably relieved following the procedure. The main adverse events associated with ERAT were spontaneous discharge of the stent, recurrent abdominal pain, and recurrent appendicitis. During the follow-up (median 33 months), 2 patients underwent laparoscopic appendectomy.ERAT provide a new alternative therapeutic method for patients with acute appendicitis, particularly for certain patients who are unwilling to undergo an appendectomy.ZIEL: Nachweis, dass endoskopische retrograde Appendizitistechniken (ERATs) zur Behandlung von Patienten mit akuter Appendizitis geeignet sind.Zwischen Januar 2014 und Dezember 2014 wurden 22 Patienten mit akuter Appendizitis mittels ERAT untersucht und behandelt. Die demografischen Daten der Patienten, Ergebnisse der Koloskopie, der endoskopisch retrograden Appendikografie (ERAR) und Behandlungsergebnisse der ERAT sowie unerwünschte Ereignisse im Zusammenhang mit ERAT wurden analysiert.In dieser Studie wurden 22 Patienten mit akuter Appendizitis mittels ERAT untersucht und behandelt. Das Durchschnittsalter der Patienten betrug 39,5 Jahre. Ergebnisse der Koloskopie waren muköse Hyperämie und Schwellung des Appendixostiums und/oder des umgebenden Gewebes (86,4 %; 19/22), sowie Eiter am Appendixostium (40,9 %; 9/22). Die endoskopische retrograde Appendikografie zeigte unregelmäßige Konturen (76,2 %; 16/21), Dilatation des Appendixlumens (28,6 %; 6/21), Stenose des Appendixlumens (42,9 %; 9/21), sowie Kontrastmittelaussparung des Appendixlumens (23,8 %; 5/21). Bei 21 von 22 Patienten wurde erfolgreich eine Intubationsnarkose durchgeführt (95,5 %). Bei 16 Patienten wurde aufgrund einer Stenose des Appendixlumens, exzessivem Eiter oder Kotstein nach endoskopischer Appendixspülung (EAI) endoskopisch ein Appendixstent eingesetzt (ERSP); die verbleibenden sechs Patienten erhielten lediglich EAI. Bei den 22 Patienten, die mittels ERAT behandelt wurden, waren die Unterbauchschmerzen nach dem Verfahren deutlich gelindert. Die wichtigsten unerwünschten Ereignisse durch ERAT waren spontaner Ausfluss aus dem Stent, wiederkehrende Bauchschmerzen und rezidivierende Appendizitis. Während des Follow-ups (durchschnittlich 33 Monate), wurde bei zwei Patienten eine laparoskopische Appendektomie durchgeführt.ERATs bieten neue alternative Therapiemethoden für Patienten mit akuter Appendizitis, insbesondere für Patienten, die eine Appendektomie ablehnen.

Details

ISSN :
14397803 and 00442771
Volume :
56
Database :
OpenAIRE
Journal :
Zeitschrift für Gastroenterologie
Accession number :
edsair.doi.dedup.....4324f245ee370cd8c9d2386f8a84f2d3