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[Effects of hyperemesis gravidarum on the course of pregnancy and birth, with special attention to the risk factor of migration background]

Authors :
Julia, Stoba
Wolfgang, Henrich
Rolf, Richter
Jalid, Sehouli
Matthias, David
Source :
Zeitschrift fur Geburtshilfe und Neonatologie. 225(1)
Publication Year :
2020

Abstract

In this investigation of hospitalized cases of HG and subsequent births, we examine differences between patients who have and who have not experienced migration as well as the effect of HG on perinatal outcome.Retrospective quantitative data of hospitalized patients suffering from HG (1997-2015) was analyzed. Also analyzed was a retrospective record of perinatal data on a subgroup of patients (2002-2016), and a control group (matched pairs) based on the register of births created.1103 women with HG were hospitalized; in 434 cases birth outcome data could be evaluated as well. Migrants suffer from HG earlier in pregnancy; they are, however, less frequently exposed to psychosocial stress (according to anamnestic data). HG patients are younger and have more multiple pregnancies; the newborns are lighter (-70g) but have fewer congenital malformations (aOR 0.32, 95% CI 0.11-0.96) and are less frequently in need of treatment on the neonatology ward (aOR 0.59, 95% CI 0.36-0.97).Pregnant migrants are a special risk group for HG, possibly because of migration-caused stress. With severe HG, there are no adverse outcomes on the rest of the pregnancy.Unterscheiden sich stationär behandelte Hyperemesis gravidarum (H.g.)-Fälle in Abhängigkeit von einem Migrationshintergrund (MH)? Beeinflusst eine H.g den Geburtsausgang?Retrospektive monozentrische Datenanalyse zwischen 1997 und 2015 stationär behandelter Patientinnen mit H.g.; Erfassen von Schwangerschaftsparametern und Daten zum Klinikaufenthalt sowie zum Geburtsverlauf (Subgruppe).Bei 434 von 1103 stationär behandelten Schwangeren konnte auch auf geburtshilfliche Daten zurückgegriffen werden. Der Anteil von Frauen mit MH im H.g.-Kollektiv war überproportional hoch, sie wurden früher in der Schwangerschaft wegen H.g. stationär aufgenommen, waren seltener psychosozialem Stress (laut anamnestischen Angaben) ausgesetzt. H.g.-Patientinnen insgesamt sind jünger und haben häufiger Mehrlingsschwangerschaften. Die Neugeborenen von H.g.-Patientinnen sind leichter (−70g), haben weniger kongenitale Fehlbildungen (aOR 0,32, 95%CI 0,11−0,96), müssen seltener post natum auf einer Neugeborenenstation behandelt werden (aOR 0,59, 95%CI 0,36−0,97).Es zeigten sich keine relevanten negativen Auswirkungen einer H.g. auf den Geburtsausgang. Schwangere mit MH sind eine besondere Risikogruppe für H.g.

Details

Language :
German
ISSN :
14391651
Volume :
225
Issue :
1
Database :
OpenAIRE
Journal :
Zeitschrift fur Geburtshilfe und Neonatologie
Accession number :
edsair.pmid..........1330df6f04ec61c3df569e4a8d560cdf